Sunday, 11 December 2011

KARANGAN - CATATAN


KARANGAN JENIS CATATAN

Tulis catatan harian tentang persiapan kamu sebelum menyambut hari lahir kamu yang ke-12.

9 April 2011
Aku mengikuti ibu pergi  ke pasar raya. Aku ingin membeli sepasang baju baru untuk  di pakai semasa sambutan hari jadiku yang ke-12. Aku juga mahu mengambil kad jemputan untuk majlis hari jadiku nanti.

10 April2011
Aku mengedarkan kad jemputan kepada kawan-kawan. Aku juga tidak lupa menelefon Cethlyne  di sabah untuk menjemputnya ke majlis itu.

11 April2011
Hari ini genap usiaku 12 tahun. Aku sibuk membantu ibu. Ruang tamu telah dihias indah. Ibu menyediakan sebiji kek coklat yang merupakan kek kegemaranku. Tepat pada pukul 8.00 malam, banyak kawanku yang datang. Mereka datang dengan membawa hadiah. Majlis hari jadiku dimulakan dengan bacaan doa selamat selepas itu aku pun memotong kek. Tetamu yang datang dihidangkan dengan pelbagai jenis kuih. Aku sunggu seronok dapat berjumpa dengan ramai kawan-kawanku. Aku menerima hadiah berupa jam tangan daripada ayah. Aku berasa sungguh gembira. 

No comments: